Applausdag voor fietsers: provinciebestuur applaudisseert mee

Op donderdag 21 maart staan meer dan 100 teams over heel België tijdens de ochtendspits, van 7u30 tot 8u30, paraat om fietsers te belonen met een applaus. Ook het provinciebestuur van Limburg, in aanwezigheid van gedeputeerde van Mobiliteit, Bert Lambrechts, doet mee. Via dit initiatief van de Fietsersbond, de belangenbehartiger van alle fietsers, en haar Franstalige tegenhanger GRACQ, wil de provincie Limburg fietsers feliciteren. Een hartverwarmend applaus voor mensen die dagelijks de fiets nemen voor woon-werkverkeer, naar school, naar de winkel, ... Om hen te bedanken en aan te moedigen: zij maken de keuze voor het slimste en gezondste vervoermiddel!

De Nationale Applausdag voor fietsers viert dit jaar zijn zesde verjaardag! Fietsersbond Mechelen en Mechelen Klimaatstad startten deze eenvoudige maar sterke actie. Na tientallen Mechelse edities ging de actie in 2014 nationaal.

Ook het provinciebestuur zal de fietsers dit jaar een hart onder de riem steken op het fietspad voor het Provinciehuis. Daar passeren dagelijks veel fietsers die op weg zijn naar het werk, naar school of naar de binnenstad. Bovendien ondersteunt het provinciebestuur ook de acties van de deelnemende lokale Limburgse Fietsersbonden. Zij kunnen tijdens hun applausactie elk 50 goodiebags uitdelen. Met deze actie willen we tonen dat we als provinciebestuur trots zijn op onze fietsers en dat we blijven inzetten op vlotte, duurzame verbindingen en fietsinfrastructuur.

Wat: Zesde Nationale Applausdag voor fietsers

Waar: Voor het Provinciehuis, Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt